tirsdag 3. november 2015

#Typo

Denne uken har vi vært ute i store Mysen og sett etter typografi! Når man leter, ser man at det er mye skrift rundt seg hele tiden. Jeg valgte å levere dette bildet fordi jeg synes det var fint. En grunn til det, er at den første bokstaven synes jeg kan ligne på en G-nøkkel. Musikk og foto, da har du fått med mine store interesser :D Bildet er tatt med mobil og redigert i Photoshop. Jeg har beskjært bildet på toppen, bunnen og på sidene. "Krysset" i første bokstav er plassert i det gylne snitt. Det er fordi det er den bokstaven jeg synes er kulest. Jeg har også brukt curves og kontrast, så bidet blir mørkere og styrker kontrastene. På bildet ser vi gress og streker i muren eller treverket, som jeg synes var forstyrrende elementer, så det fjernet jeg litt eller helt. :) Noen streker lot jeg være igjen for å skape litt spenning i bildet, for å la noe av det originale uttrykket være igjen og for å vise at bildet er tatt fra siden. Skriften har jeg ikke gjort noe med ;) Originalbildet så slik ut:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar