fredag 29. januar 2016

GIF med tema "roll"

Vår oppgave var å lage en GIF med temaet roll. Den skulle også skape en stemning. :)
  

Jeg valgte en rose fordi den kan symbolisere så mangt, som glede, sorg osv. Rosen går i det gylne snitt. Rosen er plassert på fliser for å skape en kontrast. Den bryter linjene som er i flisene, og på listen bak, ved å gå en annen retning og ved at mønsteret på rosen går rundt. Rosen ligger rett under en lampe for å få kontraster i motivet. Foran (nederst i bildet og foran rosen) er det uskarpt, som gjør noe med stemningen.

Jeg er usikker på hvilken stemning jeg har prøvd å skape. En rose som ruller rundt og blir most liksom. Kanskje den viser ensomhet, siden den er alene, og tristhet.  Jeg har lagd GIF’en i svart-hvit for å gjøre stemningen mer dyster.

Det har vært kjempe gøy å lage GIF :)  Jeg er fornøyd med fargene på bildene. Den flytter seg ikke så mye, så jeg kunne skapt mer bevegelse, men jeg synes det gir en stemning det også. Jeg er fornøyd med location, som gir en kontrast. Og jeg liker også kontrasten i lyset på rosen. Jeg synes rosen er fin når den ruller rundt, selv om den er litt dyster

 Jeg har lært at å bruke stativ er et MUST når man lager GIF. Og at man egentlig bør holde seg unna kameraet og stativet, så ikke du flytter det en millimeter og hele motivet blir flyttet og hopper.



Noen andre:

Når man danser og tror ingen ser på :)




En ball som går i en sirkel, gjennom punktene i det gylne snitt :)





Et skateboard som kjører i det gylne snitt :) Jeg har valgt en "ren" bakgrunn for at det ikke skal være mange elementer og for å få ro i øyet rundt skateboardet ;)





og en sprettball som går i sirkel i punktene til det gylne snitt og snurrer der.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar