fredag 15. januar 2016

Infografikk - fordøyelsessystemet

Her har jeg fokusert på enkle farger. Jeg valgte grå som hovedfarge og ha flere varianter av den, alt fra nesten hvit til nesten svart. Det skaper kontraster. Når du tar maten i munnen så er det lysest farge og nederst er det mørkest. Grunnen er at ikke den skulle tippe, som den lett kan gjøre med mørke farger øverst. Hadde det vært omvendt kunne det symbolisere næringsstoffene som det blir mindre og mindre av. Fargen på skriften er svart for å få det enkelt og nøytralt og for å få ro i sjelen. Ringene rundt numrene har jeg tatt i samme farge som fargen på illustrasjonen som det blir fortalt om. Jeg ville ha det enkelt og mye luft. Jeg har valgt å ha tittelen "Fordøyelsessystemet" med mest fancy typo. Informasjonen er skrevet med vanlig skrift for å få det ryddig, enkelt og lesbart. Der det står "lever", "bukspyttkjertel" osv. er det mindre skrift får å få mindre fokus fra det, så man ser tegningen, men det er som en forklaring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar